lördag 20 september 2008

Brev från Killen

Det kom ett brev till redaktionen idag. Det var från Killen. Lite förvirrat.

"Var hälsade männskor. Jag vandrar nu omkring på Koloniföreningens ägor och kan för mitt liv inte förstå vartåt allt barkar. Men jag har en konstig känsla i kroppen. Att nåt ska hända. Att det har ackumulerats och byggts upp nåt under en längre tid.

Det började med att jag såg den här märkligt intressanta och naiva videon på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Bd75XAaewwg

Jag började drömma konstigt. Det gick inte att bre en smörgås utan att det dök upp märkliga bilder i huvet. Bilder på tulpanlökar. Då kom jag på att jag inte satt höstlökarna än. Rusade ut i trägårn, grävde ett hål i jorden och hittade...
Nä jag kan inte säga det ännu. För starkt. För känsligt. Min lilla familj vet inte heller. Jag ber att få återkomma."

1 kommentar:

Anonym sa...

Killen! Hur är det? Du måste skriva igen. Vad händer i din värld? Skriv!